Friday, June 22, 2012

World Vision

World Vision is a Christian humanitarian organization dedicated to working with children, families, and their communities worldwide to reach their full potential by tackling the causes of poverty and injustice.

2 comments:

  1. World Vision

    http://www.worldvision.org/

    World Vision is a Christian humanitarian organization dedicated to working with children, families, and their communities worldwide to reach their full potential by tackling the causes of poverty and injustice.
    Working in nearly 100 countries around the world, World Vision serves all people, regardless of religion, race, ethnicity, or gender.

    Dr. Bob Pierce, World Vision’s founder, was an American evangelist and war correspondent who traveled to China with Youth for Christ in 1947.
    On that trip, Bob’s heart was broken when he was confronted with the need of one little girl. He pledged a monthly amount to a local missionary to ensure her care, planting the seeds of World Vision’s future child sponsorship model.

    Our vision for every child, life in all its fullness;
    Our prayer for every heart, the will to make it so.

    World Vision is an international partnership of Christians whose mission is to follow our Lord and Savior Jesus Christ in working with the poor and oppressed to promote human transformation, seek justice, and bear witness to the good news of the Kingdom of God.

    We are Christian
    We are committed to the poor
    We value people We are stewards
    We are partners
    We are responsive

    ReplyDelete
  2. ワールド・ビジョン

    http://www.worldvision.jp/

    ワールド・ビジョンは、キリスト教精神に基づいて開発援助、緊急人道支援、アドボカシー活動(市民社会や政府への働きかけ)を行う国際NGOです。子どもたちとその家族、そして彼らが暮らす地域社会とともに、貧困と不公正を克服する活動を行っています。宗教、人種、民族、性別にかかわらず、全ての人びとのために働きます。

    ワールド・ビジョンの活動は、アメリカ生まれのキリスト教宣教師ボブ・ピアスによって始められました。彼は、第2次世界大戦後に混乱をきわめた中国に渡り、「すべての人々に何もかもはできなくとも、誰かに何かはできる」と考えるようになりました。中国で出会った1人の女の子の支援を始めた彼は、より多くの支援を届けるため、1950 年9月、アメリカのオレゴン州で「ワールド・ビジョン」を設立。
    朝鮮戦争によって生まれた多くの孤児や、夫を亡くした女性たち、ハンセン病や結核患者に救いの手をさしのべることから始まった活動は、現在では、約100カ国で展開するまでになりました。

    私たちのビジョンは、すべての子どもに豊かないのちを
    私たちの祈りは、すべての人の心にこのビジョンを実現する意志を

    ワールド・ビジョンはキリスト教精神に基づく国際的なパートナーであり、イエス・キリストにならい、貧しく抑圧された人々とともに働き、人々の変革と、正義を追求し、平和な社会の実現を目指します。

    私たちはキリスト教精神に基づいて活動します
    私たちは貧しい人々のために献身します
    私たちはすべての人を価値あるものとします
    私たちは仕えるものです
    私たちはパートナーです
    私たちはすぐに対応します

    ReplyDelete